Ευρεία σύσκεψη συγκαλεί σήμερα για το Καστέλλι ο υπουργός κ.Σταθάκης

Μικρή παράταση με νέα αναβολή για να βρεθεί λύση επιδιώκει η κυβέρνηση για το αεροδρόμιο Καστελλίου ο διαγωνισμός του οποίου έχει οριστεί για τις 7 Απριλίου. Ο διαγωνισμός που...ξεκίνησε το 2009 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί μετατίθεται στον χρόνο κι εξαιτίας της οικονομικής αβεβαιότητας , αλλά και διότι η κυβέρνηση και ο νέος υπουργός έχουν επί της ουσίας ζητήσει πίστωση χρόνου για να πάρουν αποφάσεις. Ο κ.Σπίρτζης άλλωστε μόλις προχθές ορκίστηκε και σε συνεργασία με τον κ.Σταθάκη που προΐσταται όλου του υπουργείου-κι έχει ως κρητικός βασικό λόγο στο θέμα του αεροδρομίου- το έχει ξεκαθαρίσει και στο δήμαρχο Μίνωα Πεδιάδος κ.Καλογεράκη. Ο οποίος έδωσε διορία τριών μηνών στην κυβέρνηση να παρουσιάσει το δικό της σχέδιο. «Αλλιώς θα είμαστε απέναντι, θα είμαστε στο όχι» τόνισε ο δήμαρχος. Σήμερα πάντως σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Σταθάκης έχει συγκαλέσει ευρεία σύσκεψη για να ενημερωθεί η νέα πολιτική ηγεσια για το έργο και να ληφθούν οι πρώτες αποφάσεις που με βεβαιότητα οδηγούν στο να δοθεί μικρή αναβολή στο διαγωνισμό. Είναι επίσης βέβαιο ότι θα υπάρξει συζήτηση και για τα όσα (δεν) συμβαίνουν στο αεροδρόμιο Καζαντζάκης που ακόμη περιμένει τα έργα... Σε κάθε περίπτωση όπως έλεγαν κυβερνητικά στελέχη ‘και να γινόταν στις 7 Απριλίου ο διαγωνισμός δεν θα απέφερε Κάτι αφού και οι εταιρείες με την αβεβαιότητα που υπάρχει δεν έχουν σκοπό να καταθέσουν προτάσεις». Το ίδιο συμβαίνει και με τις τράπεζες, αλλά και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εάν υποθέσει κανείς ότι ‘θα ισχύσουν τα ίδια με την προηγούμενη περίοδο». Αντίδραση Στο μεταξύ ο τομεάρχης υποδομών της ΝΔ κ.Αυγενάκης με δήλωση του εγκαλεί το υπουργείο για ολιγωρία και ζητά να μάθει τη θέση της κυβέρνησης για το νέο αεροδρόμιο. «Στη σύμβαση του νέου αερολιμένα του Ηρακλείου θα περιλαμβάνεται και το οδικό δίκτυο. Ο νέος αερολιμένας Ηρακλείου πρόκειται να δημιουργηθεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στον δήμο Μίνωα Πεδιάδος, Στην έκταση αυτή συμπεριλαμβάνεται και η εμπορική ζώνη, για την οποία θα διατεθούν 400 στρέμματα. Η δημοπράτηση του έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις επί του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου. Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα λόγο, τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών. Παράλληλα προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξαιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων με ασφάλεια από πολύ μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών. Στις 7 Απριλίου 2015 εκπνέει ο χρόνος κατάθεσης προσφορών του διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι. Την ίδια ώρα η Κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τι προτίθεται να κάνει με αυτά τα μεγάλα έργα, τον τρόπο συμμετοχής της στα σχήματα παραχώρησης κ.α.., στάση η οποία λειτουργεί αποτρεπτικά για υποψήφιους επενδυτές. « τονίζει ο κ.Αυγενάκης. Κριτική Έντονη κριτική στον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά με αφορμή τις δηλώσεις του «για σταμάτημα των μεγάλων έργων» ασκεί με δήλωση του ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, επισημαίνοντας πως αυτές οι δηλώσεις «μπορούν να εκληφθούν είτε ως αυτοκριτική για τα αποτελέσματα της πολιτικής, που ακολούθησε ο ίδιος, η κυβέρνηση του και διαχρονικά η παράταξη του στον τομέα των δημοσίων έργων, είτε ως υπηρεσία σε συμφέροντα». Eιδικότερα, στη δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε «μια χώρα σε κοινωνικό αποκλεισμό και σε κλοιό ημιτελών και προβληματικών έργων, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την επιβολή τεράστιων διοδίων, ως αδιαμφισβήτητη απόδειξη της αντιαναπτυξιακής και αντικοινωνικής πολιτικής τους». «Μας παρέδωσαν ναρκοθετημένα και υπονομευμένα έργα, με χρόνια προβλήματα για την προώθηση και ολοκλήρωση τους, όπως τα εδώ και δεκαετίες προβλήματα της Αρχαιολογίας, και των απαλλοτριώσεων στην Ιόνια Οδό, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στον Ε-65, στο δρόμο της Σπάρτης και στα υπόλοιπα έργα, που αναφέρει ο κ. Σαμαράς. Μας παρέδωσαν ανεφάρμοστο θεσμικό πλαίσιο, με το νόμο 4281/14 του κ. Κ. Χατζηδάκη, χωρίς να έχουν φροντίσει για την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων, για την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων και των αποφάσεων εφαρμογής του, προκαλώντας απόλυτη εμπλοκή στη λειτουργία του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων, μελετών και προμηθειών σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα», τονίζει ο κ. Σπίρτζης. www.cretalive.gr